Assistansbolaget utan vinstintresse

Assistansbolaget utan vinstintresse

Titt som tätt dyker det upp nattsvarta rubriker om missförhållanden i vårdbranschen.

Efter att själv ha upplevt det på nära håll valde Björn Steen att starta eget tillsammans med Tina Cherven. Alla kan inte prata för sig själva.
Det i sin tur ställer högre krav på ett empatisk bemötande; något som Lergöken Assistans sedan starten haft som mål att erbjuda sina kunder.

Efter att ha jobbat med personlig assistans i 25 år valde Björn Steen att starta eget.
Han kunde inte stå bakom de värdegrunder och bemötande som genomsyrade den verksamhet han tidigare jobbade i.

lergoken_bjorn– Det finns många assistansföretag som har ett alltför stort vinstintresse. Många glömmer bort det faktum att det är människor vi jobbar med. Mitt mål när jag startade Lergöken Assistans var att kunna erbjuda behövande ett värdigt liv, berättar Björn.

Pengarna ska inte styra i vårdbranschen
På Lergöken Assistans är det viktigt att erbjuda kvalitet och inte kvantitet. Här går pengarna till att kunna erbjuda ännu bättre service till sina kunder. Lergöken Assistans ser till att människan alltid kommer i förstahand genom att vara lyhörda och empatiska.

– Vi anpassar oss efter våra kunder och deras behov och inte tvärtom. Vår målsättning är att våra kunder ska kunna leva ett så tryggt och normalt liv som möjligt efter egna förutsättningar. Våra kunder får alltid välja personalen som jobbar med dem. Något som bidrar till trygghet, berättar Björn.

tina_chervenTinas släkting blev dåligt bemött
Tina jobbade tidigare som semestervikarie inom samma verksamhet som Björn. Även hon upplevde missförhållandena i den tidigare verksamheten. Hennes släkting, som var i behov av assistans, hade b.la. blivit dåligt bemött vid upprepade tillfällen. Det ledde till att Tina valde att gå med i Björns nya verksamhet för att på allvar kunna göra skillnad.

– Jag valde att följa med Björn eftersom jag visste att han hade bra värderingar som skulle komma att genomsyra den nya verksamheten, berättar Tina och fortsätter. Hos oss får kunden och anhöriga vara med i hela proceduren. Hos oss finns det möjlighet att påverka och göra sig hörd!

Här får du den hjälp du behöver
Lergöken Assistans erbjuder möjlighet till precis den hjälp som efterfrågas. Utöver personlig assistans kan även den som bara behöver hjälp med städning eller trädgårdsarbete få hjälp. Här har kunderna även möjlighet till samtalsterapi och hälsocoaching.

– Vi har en skyldighet i att våra kunder ska må bra. Att vi även erbjuder hälsocoaching och samtalsterapi medför att vi kan erbjuda så mycket mer än bara assistans. Bättre kostvanor och förståelse för kroppen bidrar b.la. till ett ökat välbefinnande, berättar Tina.

lergoken_assistansHos Lergöken Assistans hittar du personal med relevant utbildning. Personalen erbjuds även kontinuerlig fortbildning som garanterar högsta möjliga kompetens. För dig som kund finns det alltid personal tillgänglig dygnet runt. Samtidigt är företaget även godkända av socialstyrelsen. Något som medför att man uppfyller de höga krav som ställs för ett godkännande.

Vill du veta mer om Lergöken Assistans och hur dem kan hjälpa dig?

Gå då in på www.lergokenassistans.se eller på den egna Facebooksidan för att få svar på alla dina frågor. Det går självklart även bra att slå Björn eller Tina en signal på 070-9745551 alt. 073-5460719